30 września 2011r. o godzinie 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy odbyła się XVII Sesja Rady Gminy Gdów.
Po otwarciu sesji, przywitaniu przybyłych i przedstawieniu porządku obrad radni wysłuchali informacji Wójta i Przewodniczącego Rady z okresu międzysesyjnego. Radni jednogłośnie przyjęli protokół z XVI sesji zwyczajnej. Wójt omówił inwestycje drogowe podjęte w 2011r. na terenie gminy. Poinformował też o zadaniach, które obecnie są realizowane (odbudowa drogi gminnej w Szczytnikach, modernizacja dróg dojazdowych do gruntów rolnych) lub będą wykonywane w najbliższym czasie (odbudowa drogi gminnej w Zręczycach). Rada Gminy przyjęła uchwały w sprawie m.in. ustalenia zasad oraz cennika za korzystanie z szaletu komunalnego w Gdowie oraz w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania, stawek opłat i opłat dodatkowych za parkowanie oraz sposobu ich pobierania. Radni i sołtysi składali zapytania dotyczące m.in.: uzupełnienia w oznakowaniu dróg, dewastacji przystanków autobusowych, czyszczenia przydrożnych rowów, montażu poręczy przy szlakach komunikacyjnych i inne. Po podjęciu wszystkich uchwał i zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy zakończył sesję.
XVII Sesję Rady Gminy Gdów poprzedziło zebranie przedstawicieli Urzędu Gminy z sołtysami. W czasie spotkania omawiano m.in. sprawę organizacji zebrań wiejskich, odpis podatkowy i budżet sołectw na 2012r. oraz zmiany, które będzie wprowadzać znowelizowana „ustawa śmieciowa”. Zebrani rozmawiali także o problemach poszczególnych miejscowości.
MG