W Szkole Podstawowej w Wiatowicach odbył się Dzień Kultury Angielskiej. W czasie uroczystości rozstrzygnięto Gminny Konkurs Plastyczno – Językowy oraz podsumowano Projekt „English is my friend”.
Do konkursu pt. „At the ZOO, at the country, in a town” zgłoszono 16 makiet z 7 szkół podstawowych z terenu Gminy Gdów. Swoje prace uczniowie przygotowali z różnorodnych materiałów – gliny, patyków, masy solnej, plasteliny, papieru itp. Wszystkie elementy makiety musiały być podpisane. Jurorzy stanęli przed bardzo trudnym zadaniem, ponieważ prace były bardzo pomysłowe i starannie wykonane. Decyzją Jury wszyscy uczestnicy Konkursu zostali wyróżnieni i nagrodzeni.
Wyniki Konkursu:
Makiety miast wykonane przez uczniów klas IV:
1. SP Winiary
2. SP Wiatowice
3. SP Gdów
Makiety wsi wykonane przez uczniów klas III:
1. SP Gdów
2. SP Zręczyce, SP Książnice
3. SP Wiatowice
wyróżnienie: SP Jaroszówka (dwie makiety)
Makiety przedstawiające ZOO wykonane przez uczniów klas II:
1. SP Książnice, SP Zręczyce
2. SP Wiatowice
3. SP Gdów
wyróżnienie: SP Książnice, SP Niegowić, SP Jaroszówka
Dzień Kultury Angielskiej był jednocześnie podsumowaniem projektu „English is my friend”.
Uczniowie z Wiatowic przedstawiali zaproszonym gościom plakaty wykonane w ramach zajęć „Koła Przyjaciół Kultury Angielskiej” oraz gazetkę z wyjazdu do Konsulatu Stanów Zjednoczonych w Krakowie. Uczestnicy projektu zaprezentowali także montaż słowno – muzyczny, który podsumował podjęte działania.
Projekt „English is my friend” był realizowany w ramach Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności ENGLISH TEACHING, którego krajowym operatorem jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Dotacja została przeznaczona na prowadzenie zajęć językowych oraz zakup urządzeń i różnorodnych pomocy dydaktycznych – mówi Dyrektor Szkoły Renata Sędzik. Ciekawa oferta zajęć sprawiła, że uczniowie poszerzyli swój zasób słownictwa oraz poznali kulturę narodów anglojęzycznych – dodaje Dyrektor.
W dodatkowych zajęciach języka angielskiego brali udział uczniowie z klas I-VI oraz dzieci z oddziału przedszkolnego. Zorganizowano 5 rodzajów zajęć. Najmłodsi beneficjenci uczestniczyli w zajęciach teatralnych. Ich starsi koledzy uczęszczali na zajęcia „Koła Miłośników Bajek” oraz „Koła Korespondencyjnego” (uczniowie pisali listy do rówieśników ze szkoły w Filadelfii oraz do Świętego Mikołaja). Dla sympatyków muzyki zorganizowano „Fun Club Piosenki Angielskiej. Ostatnie zajęcia to „Klub Przyjaciół Kultury Angielskiej”.