Podczas obrad XXII Sesji Rady Gminy Gdów (29 grudnia 2011r.) Radni jednogłośnie podjęli uchwałę w sprawie budżetu gminy Gdów na 2012 rok. Dochody zaplanowano na kwotę 44 722 100,00zł., natomiast planowane wydatki to 44 838 600,00zł. Deficyt wyniesie 116 500,00zł.
Planowane dochody - 44 722 100,00zł. :
Rolnictwo i łowiectwo: 629 000,00zł. (środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich)
Gospodarka mieszkaniowa: 1 878 207,00zł. (najem i dzierżawa nieruchomości gminnych, zwrot za ogrzewanie i energię w budynkach komunalnych, dochody z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości i inne)
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem: 11 978 060,00zł. (dochody podatkowe)
Różne rozliczenia: 23 367 959,00zł. (subwencja oświatowa, subwencja wyrównawcza oraz odsetki od środków na rachunkach bankowych)
Oświata i wychowanie: 646 500,00zł. (dochody z tytułu czesnego oraz opłaty za żywienie w przedszkolach oraz stołówkach szkolnych, odsetki od środków na rachunkach bankowych)
Pomoc społeczna: 5 894 137,00zł. (dotacje celowe, inne dochody)
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej: 202 715,00zł. (realizacja projektu systemowego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013)
Inne dochody: 125 522,00zł.
Planowane wydatki - 44 838 600,00zł.:
Rolnictwo i łowiectwo: 1 880 035,00zł. (wydatki związane z utrzymaniem urządzeń melioracyjnych, rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na terenie gminy, wpłaty na Izby Rolnicze, remonty dróg dojazdowych do pól i inne)
Transport i łączność: 1 918 400,00zł. (modernizacja dróg gminnych wraz z odwodnieniami, wykonanie projektów budowy chodników, budowa obwodnicy Gdowa, modernizacja dróg na terenie gminy i inne)
Gospodarka mieszkaniowa: 1 476 100,00zł. (remont nawierzchni placu manewrowo-postojowego wraz z budową 9 miejsc postojowych w Szczytnikach, budowa parku przygody i rozrywki w Gdowie, zakup działek pod pompownie, usługi związane z obrotem i obsługą mienia komunalnego tj. podziały, rozgraniczenia, dokumentacje geodezyjno-prawne, wyceny, koszty aktów notarialnych, ogłoszenia prasowe, utrzymanie placu targowego, wywóz śmieci z budynków komunalnych i nieruchomości gminnych, utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy, przeglądy w budynkach komunalnych, zakup energii, usuwanie nieprzewidzianych awarii i usterek po przeglądach, remonty budynków komunalnych na terenie gminy i inne wydatki związane z utrzymaniem mienia gminnego)
Działalność usługowa: 180 000,00zł. (plany zagospodarowania przestrzennego)
Administracja publiczna: 4 743 240,00zł. (wydatki bieżące związane z realizacją zadań zleconych gminie ustawami, wydatki związane z utrzymaniem Rady Gminy i Urzędu Gminy)
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa: 256 200,00zł. (utrzymanie w gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, obrona cywilna oraz zarządzanie kryzysowe)
Obsługa długu publicznego: 1 117 000,00zł. (spłata odsetek od zaciągniętych pożyczek i kredytów)
Różne rozliczenia: 406 503,00zł. (rezerwa ogólna i celowa tj. oświatowa, zarządzanie kryzysowe, transport i łączność oraz realizacja inicjatyw lokalnych)
Oświata i wychowanie: 22 654 810,00zł. (bieżące utrzymanie przedszkoli, oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych, szkół podstawowych, gimnazjalnych oraz Szkoły Muzycznej tj. wynagrodzenia pracowników, dodatki wiejskie i mieszkaniowe, opłaty za energię, gaz, wodę, zakup materiałów i wyposażenia, usługi niematerialne, zakup pomocy dydaktycznych oraz remonty w placówkach oświatowych, dowóz uczniów do szkół, wydatki związane z utrzymaniem stołówek szkolnych, wydatki związane z dokształcaniem i doskonaleniem nauczycieli, bieżące utrzymanie Gminnego Zespołu Ekonomiczno Administracyjnego Szkół i inne wydatki)
Ochrona zdrowia: 330 000,00zł. (przeciwdziałanie narkomanii i alkoholizmowi w ramach Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i Alkoholizmowi, ochronę i promocję zdrowia poprzez prowadzenie działalności rehabilitacyjnej na rzecz osób niepełnosprawnych oraz zagrożonych niepełnosprawnością na terenie Gminy Gdów)
Pomoc społeczna: 7 281 687,00zł. (działalność Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Zagórzanach, wydatki na utrzymanie mieszkańców gminy w domach pomocy społecznej, wydatki na działalność Środowiskowego Domu Samopomocy w Zagórzanach, świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, zasiłki oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, dodatki mieszkaniowe oraz zasiłki stałe, usługi opiekuńcze, działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdowie oraz pozostałe wydatki).
Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej: 228 267,00zł. (realizacja projektów zewnętrznych w Szkole Podstawowej w Książnicach i Marszowicach oraz projekt systemowy w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdowie)
Edukacyjna opieka wychowawcza: 174 500,00zł. (pomoc materialną dla uczniów, wydatki na utrzymanie świetlicy szkolnej w Gdowie i na dokształcanie nauczycieli)
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska: 1 168 448,00zł. (dotacja przedmiotowa dla Zakładu Gospodarki Komunalnej, utrzymanie zieleni w gminie, gospodarka odpadami, zakup energii oświetlenia ulicznego oraz remonty, projekty i konserwacja oświetlenia ulicznego)
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego: 689 950,00zł. (dotacja dla Centrum Kultury w Gdowie oraz dla Biblioteki Publicznej w Gdowie, wydatki bieżące w zakresie ochrony dziedzictwa narodowego)
Kultura fizyczna: 302 300,00zł. (utrzymanie obiektów sportowych – kompleks sportowy ORLIK w Gdowie i Niegowici, dotacje dla klubów sportowych i innych stowarzyszeń realizujących działalność sportową, wydatki na sport szkolny)
Inne wydatki: 31 160,00zł.